dimecres, 9 de desembre del 2009

Petita reflexió

Aquest matí al Pau se li ha encès alguna llumeta i m'ha dit: "i quan tingue deu anys, encara m'hauré de posar insulina?". I és que té només 3 anys, però la diabetis forma part de la seva vida, i dins del seu petit univers de la diabetis hi deuen haver unes quantes coses, entre les quals, la pregunta que m'ha fet. Jo he hagut de fer el cor fort per no mostrar-li la tristesa que em suposa haver-li de dir: "sí Pau" i quan ell em pregunta: "per què?", doncs amb un fals somriure i interpretant un paper de teatre, li dic aquestes paraules: "perquè tens una coseta a la panxa que no funciona, però no passa res, perquè posem insulina i ja està, ja és com si funcionés!". Però en el fons, el que sento, és una profunda tristor, barrejada amb ràbia, amb impotència, amb resignació, una tristor que em recorda una vegada més que la diabetis és present cada dia a les nostres vides, i sobretot a la del Pau, i que l'acompanyarà SEMPRE, SEMPRE... Aquest "SEMPRE" és encara dolorós, i és que vaig llegir en algun lloc, que normalment als dos anys de conviure amb la malaltia és quan aquest sentiment es va difuminant i es va convertint en una altra cosa no tan desagradable... El procés de dol d'acceptació d'una malaltia crònica és un procés llarg que té diverses etapes, i probablement jo encara estic en una etapa molt inicial. Però temps al temps, confio en què el temps, en aquest cas, sí que servirà per posar les coses al seu lloc.

4 comentaris:

  1. Hola,

    Jo crec que he portat el meu "procés de dol" particular bastant bé, però hi ha moments en què encara em ve una mena d'enfonsament o que em sento enfadada amb el món. És molt dur pensar que la diabetis ens acompanyarà sempre i que amb el temps poden haver-hi complicacions. Per la meva part, intento veure les coses de manera positiva, i pensar que els primers dies després que el Daniel fos diagnosticat, ni m'hauria imaginat que poc més d'un any després les coses fossin tan "normals" i "fàcils" com sembla que van sent.
    Tanmateix és molt dur respondre quan et pregunten "i quan em passi la diabetis ja no m'hauré de punxar més?". La meva última resposta (després de molt de temps pensant) és: "La diabetis no et passarà, però els metges estan estudiant molt perquè no hagis de punxar-te." No perguem l'esperança.

    ResponElimina
  2. rescatat per la xarxa:

    "la resignación es un suicidio cotidiano"

    Balzac

    ResponElimina
  3. tombant per internet:

    (el primer pensament ha estat que molta informació atabala però suposo que és important saber el que hi ha fora de casa nostra...)

    http://www.feaed.org/asociacion/asociaciones.htm

    http://www.forumclinic.org/enfermedades/la-diabetes/actualidad/la-diabetis-a-l2019escola

    http://www.fundaciondiabetes.org/diabetes/cont05m.htm

    el següent link té una peliculeta força instructiva per els que desconeixem aquest tema:

    http://www.slideboom.com/presentations/109258/La--Diabetis-a-l%27escola-2009

    en aquest link hi ha una espécie de conte (una mica cutre) que copio-pego després del link:

    http://www.medicinayescuela.com/2009/05/diabetes-y-escuela.html

    Un cuento sobre la insulina, para explicarles a los niños y niñas diabéticos su enfermedad.

    Los protagonistas son:
    - Una casa (Casa Célula).
    - La dueña de la casa (la señora Glucosa).
    - La llave de la puerta de la casa (la insulina).
    Un día, la señora Glucosa volvía del mercado y al llegar a casa se dio cuenta de que había perdido la llave de su casa, la insulina. Por tanto, no pudo entrar en su casa (Casa Célula).
    Con el paso del tiempo, Casa Célula se queda abandonada. Se va cayendo la pintura de las paredes, se van muriendo las flores del jardín, y la señora Glucosa se pone triste al verla. Por eso hay que intentar que la señora Glucosa tenga una llave. Como no la encontramos, lo que se hace es procurársela nosotros, le damos nosotros la llave insulina, y de esta forma, la señora Glucosa puede entrar a su casa.

    Fuente: “Què cal saber sobra la diabetis infantil", Departament de Sanitat i Seguretat Social, Generalitat de Catalunya. España

    -------------------------------------------

    apa,

    bon cap de setmana!

    ResponElimina
  4. Toni (perdona per haver-te delatat!), gràcies pel conte, però com tot bon pare/mare de diabètic, tenim el llibre del qual l'has extret. I gràcies també pels altres links!

    ResponElimina