dimecres, 14 d’abril del 2010

Sortir-ne i tornar a entrar-hi


Aquesta Setmana Santa m'he permès el luxe de fer un viatge de 3 dies a l'estranger, per visitar una amiga de 77 anys, una dona amb una riquesa d'esperit i una experiència viscuda que sempre deixa bocabadat quan l'escoltes. Vaig viure amb ella a casa seva durant un any, d'això ja fa tretze anys, però hem mantingut contacte durant tot aquest temps... m'ha agradat fer aquest viatge al passat, m'ha agradat passejar pels carrers i els boscos d'Aachen altre cop, m'ha agradat retrobar-me amb mi mateixa i amb la Gertrud per xerrar de la vida, de les nostres vides... M'ha agradat tenir temps per mi, tot el temps del món durant tres dies... Aquests tres dies he sortit de la diabetis del Pau; si bé és cert que he anat trucant per saber com anava tot per casa, no he hagut de responsabilitzar-me de la diabetis durant tres dies. Un sentiment estrany, nou, irreal... no he hagut de fer càlculs d'hidrats de carboni, ni pesar aliments, ni estar pendent del rellotge, ni donar la llet de les dotze de la nit, ni fer controls, ni preparar insulina, ni punxar insulina, ni estar pendent de les baixades... he estat només pendent de mi, he desconnectat de la meva realitat habitual. He pogut agafar una mica d'aire. Quan l'avió va aterrar a Reus, vaig tornar a connectar-me amb la meva realitat, i és quan em vaig adonar, de la duresa de la meva realitat. Quan hom s'hi troba immers, gairebé no se n'adona. Però el fet de sortir de la diabetis i tornar a entrar-hi va ser un exercici que em va fer adonar de la càrrega mental que representa "patir" aquesta malaltia. Si bé és cert que hom de seguida es torna a acostumar a les rutines i a la realitat que viu, també és cert que les primeres hores van ser molt dures; se'm feia molt pesat tornar a comptar hidrats de carboni, pesar aliments, estar pendent del rellotge, donar la llet a les dotze de la nit, fer controls, preparar insulina, punxar insulina, estar pendent de les baixades...però aquí estem, seguim caminant, com diu un bon amic meu.

4 comentaris:

  1. T'entenc perfectament, a mi m'ha passat una cosa semblant els dies que el Daniel ha anat de colònies. Una cosa tan simple com anar a passaejar amb el meu home, sense preocupar-nos per l'hora, el sopar i les insulines, feia tant de temps que nola fèiem!
    Jo em sembla que ho haurem d'anar fent de tant en tant, igual tu com jo, per higiene mental, per tenir una mica d'espai i una mica d'aire. Potser soni egoïsta, però la vida ha de seguir i ho ha de fer per a tots.

    ResponElimina
  2. aprenent-me.
    aprenent-me tots...a vegades anem afegint pedres a la nostra motxila i un bon dia ens adonem que ens pesa i no sabem per què...i resulta que portem de tot allí dins. (podria parlar dels "bolsos" de les dones però em titllareu de masclista o sigui que callo)....

    aprenent-me, aprenent-me per què ho estem fent de cine, o sigui que endavant i molts ànims...tot està anant i tot anirà bé...

    petons per la canalla....ich liebe dich a la canalla, als pares ni aigua ;)

    per cert, vas trucar molt? pots sincerar-te...no passa res... no demanarem que algú ho contrasti jajajjaja

    ResponElimina
  3. Des del meu desconeixement de mare, us desitjo molts breus moments de desconnexió, o molts grans escapades per prendre aire... i tornar a carregar amb el bolso o la motxilla...

    un petó, lourdes

    ResponElimina
  4. Montse: m'agrada notar que algú pot compartir realment el meu sentiment perquè també el viu.

    Txiqui: gràcies pels teus ànims incondicionals; wir lieben dich auch! i ja et vaig dir que les trucades van ser 5! vaig ser sincera! ja t'ensenyaré la factura!

    Gema: gràcies pels teus bons desitjos. Penso en tu i en l'espelmeta... ;)

    ResponElimina