dimarts, 2 de novembre del 2010

El Pau a l'escola


Degut als darrers aconteixements familiars, que m'han tingut ingressada dos dies a l'hospital, el Pau no ha pogut anar a l'escola, perquè s'ha quedat a casa dels ieios. Avui, després de 3 ó 4 dies sense anar a l'escola, resulta que hi havia un aniversari i nosaltres no ho sabíem. Normalment, el dia abans porten un paperet que t'informa de què l'endemà hi haurà aniversari i de què no cal que els nens portin esmorzar. Llavors, el Dídac o jo, entrem a l'aula a primera hora i pesem l'esmorzar del Pau (la majoria de nens porten coca i xocolata). Li deixem preparat a la tutora el què el Pau s'ha de menjar. Avui, a la tutora se li ha oblidat que hi havia l'aniversari, així és que ha arribat l'hora de l'esmorzar, i la tutora s'ha posat a repartir entre els nens la coca amb xocolata. El Pau li ha preguntat: "ha vingut la mare a pesar el meu esmorzar?"; la tutora li ha contestat: "no, no me n'he enrecordat..." i el Pau ha contestat: "doncs així jo em menjaré l'esmorzar que he portat jo".
I és que el Pau només té 4 anys, i de vegades es fa l'orni, i de vegades es queixa amb la insulina, i de vegades ens posa a prova dient que no es vol acabar el dinar (però sempre se l'acaba), però en els moments importants i decisius, sap perfectament quina és la seva responsabilitat i sap actuar en conseqüència. Gràcies Pau per aquesta lliçó de vida, i per la teva valentia, perquè sé que pel teu caràcter extremadament vergonyós no t'és fàcil expressar-te davant dels adults.
Aquest aconteixement m'ha provocat avui un somriure d'orella a orella, perquè em recorda també la nostra responsabilitat com a pares i que segurament ho estem fent millor del què ens pensem.

4 comentaris:

  1. Pos si, deixeu que jo també us feliciti a vatros per la força que teniu per tirar endavant i al Pau perquè ja sap fer-se responsable de la seua vida, que, en lo dura que és, és molt bonica.
    Abraçadetes
    la mare

    ResponElimina
  2. Serà que aprén de vatros més del que us penseu i... "quien a los suyos parece, honra merece".

    Mucho Pau, mucho Pau, es! es!
    petó

    ResponElimina
  3. Trobat i llegit per la xarxa:

    "Educar a los hijos es, en esencia, enseñarles a valerse sin nosotros."
    - Mario Sarmiento V. -

    "El niño no aprende lo que los mayores dicen, sino lo que ellos hacen."
    - Baden Powell -

    "Hay dos legados perdurables que podemos transmitir a nuestros hijos: uno son raíces, el otro son alas."
    - Hodding Carter -

    Fins aviat

    Toni

    ResponElimina
  4. Hola, Lourdes m'agradaria dir-te que el Pau apren dels que li ensenyen i si aquests ho fan amb molt d'amor i dedicació, dia si i dia també, el Pau creixerà aprenent el que li és bo per ell i el que el faci feliç. Amb l'actitud que ha demostrat a l'escola ens ensenya que és un nen responsable i madur, encara que només tingui 3 anys, i que té en compte la malaltia perquè la té interioritzada, la identifica i la coneix. Tenint en compte tot això, sap escollir el millor per ell. Crec que ho està fent molt bé ell i els seus pares. Felicitats a tots i sigueu feliços. Un petonet.

    ResponElimina